Design Sprint: de snelle weg naar een succesvol product

Design Sprint

 

Een product is een levend iets dat constante zorg, voeding en aandacht nodig heeft om te gedijen. U kunt het niet zomaar op de plank zetten en hopen dat het blijft bestaan. In plaats daarvan moet u uw product de verzorging geven die het nodig heeft om sterk en gezond te groeien. Een succesvol product zal een gezonde groeicyclus doormaken die niet ontspoort door onnodige stres of ongunstige externe omstandigheden. Om uw product te helpen nieuwe hoogten van succes te bereiken, volgt u deze Product Lifecycle Strategy in 7 stappen. Het zal u helpen een rigoureus plan op te stellen voor elke levensfase van uw product, van idee tot pensionering, zodat u weet waar u staat en welke stappen de volgende zijn in de groei van uw merk.

Maak een roadmap voor uw product

Het eerste wat u moet doen voordat u de levenscyclus van Design Sprint, is een duidelijk beeld krijgen van de levenscyclus van uw product. Dit zal u helpen beslissen hoe u de groei van uw product wilt vormgeven. De eerste stap is het inventariseren van de huidige staat van uw product. Hier vindt u informatie over wat uw product momenteel is, wat zijn kernfuncties zijn en hoe het wordt gebruikt. Nu wilt u nadenken over hoe u wilt dat mensen uw product en zijn functies in de toekomst gaan gebruiken. U kunt uw stappenplan gebruiken om u hierbij te helpen. U wilt nadenken over hoe u uw product wilt laten groeien en hoe het het stadium bereikt waarin u hoopt dat het met pensioen gaat.

Voer marktonderzoek uit om de behoeften van uw klanten te begrijpen

Voordat u begint met het ontwerpen van uw product, zult u onderzoek willen doen naar uw klanten. U kunt veel over uw klanten te weten komen door gebruikersbeoordelingen van de producten van uw concurrenten te lezen. Dit zal u helpen te begrijpen wat uw klanten zoeken en waarvoor ze bereid zijn te betalen. Om een Design Sprint te ontwerpen dat aan hun behoeften voldoet, wilt u precies weten wat die behoeften zijn. Bekijk de huidige feedback van klanten, enquêtes en onderzoeken om een beter idee te krijgen van wat uw klanten van uw product willen en hoe ze het momenteel gebruiken. Dat ze een bepaalde functie niet hebben gebruikt, betekent niet dat ze die niet willen. U kunt ook nagaan hoe mensen van plan zijn uw product te gebruiken door te praten met potentiële klanten, uw doelmarkt of eindgebruikers.

Definieer de kernfuncties van uw product en bouw een gebruikersinterface.

Uit marktonderzoek zult u een idee hebben van wat de kernfuncties van uw product zijn en wat ze zouden moeten zijn. U kunt dus gaan plannen hoe u die kernfuncties in een gebruikersinterface kunt visualiseren. Als u met een team werkt, kunt u software voor user experience design gebruiken om u te helpen bij het visualiseren en creëren van de gebruikersinterface van uw product. Als je eenmaal weet wat de kernfuncties van je product zijn, kun je die gaan ontwerpen in de gebruikersinterface. Nu wilt u gaan nadenken over de functies van uw product. Dankzij de functies onderscheidt uw product zich van andere producten en valt het op in de markt. Mensen kopen geen producten, ze kopen functies.

Stel uw bedrijfsdoelstellingen vast en vind de juiste meetgegevens om de vooruitgang te volgen.

Als het gaat om zakelijke doelen, wil je niet te ambitieus zijn met wat je wilt bereiken. Stel eerst enkele eenvoudige en haalbare bedrijfsdoelstellingen vast. Als je die doelen eenmaal hebt gesteld, kun je gaan kijken naar de juiste statistieken om de voortgang te volgen. U kunt een paar van de juiste statistieken kiezen om u te helpen uw vooruitgang bij het bereiken van uw zakelijke doelen bij te houden. Als u wilt bijhouden hoeveel mensen uw product gebruiken, kunt u de juiste statistieken kiezen om bij te houden hoeveel actieve gebruikers uw product heeft en hoeveel tijd zij eraan besteden.

Bouw feedback-lussen in en pas ze dienovereenkomstig aan

Naast de kernfuncties van uw product moet u ook feedbacklussen in de gebruikersinterface inbouwen. Een feedbackloop is als de luchtslang van uw stofzuiger: zo krijgt u lucht in de stofzuiger en activeert u de borstelrol. Met een feedbackloop kunt u feedback van klanten verzamelen, zodat u uw product kunt aanpassen om het te laten groeien en bloeien. Als uw product op een bepaalde manier wordt gebruikt, kunt u een feedbackloop gebruiken om feedback van klanten te verzamelen en de interface aan dat gebruik aan te passen. Als uw product op een bepaalde manier wordt gebruikt en u dat niet wilt, kunt u een feedbacklus gebruiken om feedback van klanten te verzamelen en de interface aan te passen voor een ander gebruik.

Afronden

De levenscyclus van elk product is een ingewikkelde en vaak stressvolle reis. Door de hierboven geschetste levenscyclusstrategie in 7 stappen te volgen, kunt u de basis leggen voor een succesvolle productlevenscyclus. Het eerste wat u moet doen is een stappenplan voor uw product opstellen. Deze routekaart zal u helpen beslissen waar u naartoe wilt en welke stappen de volgende zijn in de groei van uw merk. Doe vervolgens marktonderzoek om de behoeften van uw klanten te begrijpen en definier de kernfuncties van uw product. Van daaruit bouwt u een gebruikersinterface en stelt u uw bedrijfsdoelstellingen vast.